Kommunikation & Feedback
Kommunikation og dialog er afgørende i samarbejdet med borgerne, og væsentlig i forhold til at sikre et arbejdsmiljø i organisationen, så der holdes fokus på kerneopgaven.
Dialogen har betydning for skabelsen af et fælles udgangspunkt for de forandringer der arbejdes hen i mod. Og dialogen giver mulighed for at tale om de resultater og mulige forhindringer der er på vejen.
Feedback er en effektiv metode når organisatorisk læring skal omsættes i praksis. I en sund feedbackkultur udvikler vi os selv, hinanden og organisationen.
Dualog tilbyder
- Uddannelse og træning i Spørgsmål til forandring.
- Tilrettelæggelse og afvikling af samtalesaloner
- Uddannelse og træning i den anerkendende feedback model og udvikling af den gode feedback kultur
- Uddannelse og træning i Feedback Informed Treatment (FIT)
- Konflikthåndtering
- Den svære samtale
- Serviceeftersyn på den skriftlige kommunikation
Vi træner at modtage og give feedback.
Læringsmateriale & værktøjer
Vil I spille jer til samtalekompetencer, der udvikler dialogen på arbejdspladsen?
Så kan ÅBRO-spillet være løsningen. Spillet er enkelt og let, og sætter fokus på både det, der virker og det, der kan udvikles. Se hvordan i denne demonstrationsvideo >
Du kan også se, bestille og købe andre læringsmaterialer der understøtter forløb og implementering i egen praksis. Se her >
Du kan også hente gratis læringsmaterialer. Dualog har udviklet et værktøj til at give Anerkendende feedback..
Værsgo` >
Referencer
Borgerservice Tønder kommune. Praksisnær kompetenceudvikling med fokus på kommunikative og relationelle kompetencer mhp at styrke den borgervendte kontakt. Samt konstruktiv feedback som et værktøj til organisatorisk læring og samskabelse med borgeren. Se reference >