Coaching er en professionel dialog
Dialogen, der kan være individuel eller i grupper, tager udgangspunkt i dine/jeres udfordringer. Det kan fx. være konkrete sager, metoder, trivsel på arbejdspladsen eller personlig/faglig udvikling.
Gennem spørgsmål hjælpes du/I til at se tingene i et andet perspektiv og til at opdage nye muligheder. Du/I støttes til at nå mål, ønsker, at afklare valg, og udvikle nye kompetencer. Coaching og supervision giver redskaber til at lære at lære selv og med hinanden.
Dualog tilbyder
- At tilrettelægge kortere eller længere forløb efter behov, individuelt eller i grupper..
- En klippekortsløsning der kan understøtte fx. forandringsprocesser & kompetenceforløb
- At skabe et rum for refleksion.
- Kollegial supervision
Klippekortsløsning fra Dualog- til supervision & coaching
Læringsmateriale & værktøjer
Spørgeriet er et redskab der hjælper dig til at gå på opdagelse hos et andet menneske og bidrager til forandringer.
Med Spørgeriet i hånden kastes nyt lys over muligheder og der skabes et rum hvor den anden selv finder svarene. Spørgeriet gør dig god til at lytte og stille de gode nysgerrige spørgsmål som giver en bedre forståelse for det andet menneskes situation. Se her hvordan Spørgeriet bruges >
Referencer
Hør, hvad en deltager i et coachingforløb med Dualog i Gribskov Kommune siger
“Bente har igangsat en ny måde i gruppen i forhold til sparring.Tidligere var det mest almindeligt, at gruppen gav hinanden nogle gode faglige råd. Nu er de gode råd blevet til mere - til en refleksionsproces, næret af perspektiver tilbudt fra gruppen. En historie, som kan synes enkel, bliver foldet ud som et landskab hvor alle medlemmerne i teamet får øje på forskellige detaljer. Herefter er det "egen refleksion" som finder frem til den bedste løsning.”
Konsulent Lone Falbe Hansen, Gribskov Kommune, Jobcentret.
Projekt Nyt Liv. Sundhedsplejersker og jordemødre fra 5 fynske kommuner modtager supervision med Dualogs klippekorts løsning > Se reference
Hjemmeplejen Vejen Kommune. Sygeplejefagligt vejledningsforløb styrker den faglige dialog såvel mono-og tværfagligt> Se reference